zondag 12 mei 2013

Pay Per Click en de landingspagina

Pay Per Click en de landingspagina

Herhaal de zin of de woorden waar men op zoekt in de kopregel van de landingspagina. Breidt de trefwoorden uit tot zinnen met voordelen, zorg voor aanbevelingen van klanten en zorg voor links naar de juiste site waar u de bezoeker wilt hebben.

Zorg dat de tekst van uw landingspagina zo is opgezet dat je er gemakkelijk snel doorheen kunt lezen om even een indruk van de inhoud te krijgen en die indruk moet zodanig zijn dat men meer wil weten en dus verder leest.

Weet wat uw voornaamste doel is en wat er op de tweede plaats komt als secondair doel. Het voornaamste doel is normaal gesproken dat een bezoeker iets gaat kopen, op de tweede plaats kan bijvoorbeeld het verkrijgen van een emailadres of het doorleiden naar een volgende pagina komen.

Zorg ervoor dat allerlei zaken voor social media op de laatste pagina komen omdat uw klanten op dat moment het meest gevoelig voor zulke zaken zullen zijn. Een prima plaats is de "Thank you" pagina.

Denk bij het maken van uw landingspagina niet in technische termen zoals trefwoorden maar denk in termen van de mensen en personen die op die landingspagina terecht gaan komen.

Wees efficient. Doe grote tests eerst en doe daarna steeds kleinere tests. Neem uw best converterende landingspagina als uitgangspunt en ga van daar uit geleidelijk aan verder.

Als u een Pay Per Click campagne start zorg dan voor een zeer sterke samenhang tussen uw trefwoord en uw verkoopteksten.

Er wordt veel gebruik gemaakt van rode buttons om mensen een bepaalde actie te laten ondernemen maar in de praktijk blijkt dat ook groen hier heel goed kan werken. Een typisch geval van uitproberen dus.

De drie belangrijkste zaken die u moet behandelen op uw landingspagina zijn: Wij zijn de experts. De redenen waarom u zaken met ons zou moeten doen. En als laatste het verzoek om met ons zaken te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten