zondag 12 mei 2013

Uw omzet naar grote hoogte met ppc advertenties

Uw omzet naar grote hoogte met ppc advertenties

Google adsense behoort tot de beste manieren om een PPC gampagne op te zetten dankzij de grote hoeveelheid van deze advertenties die worden getoond. Ze zijn letterlijk op miljoenen websites terug te vinden.

Adsense is echter niet de enige, er zijn meer van dit soort ppc programma's te vinden. Maar doordat er bij google zulke grote getallen spelen is de kans dat uw campagne slaagt wel veel groter.

We beginnen met het bieden op ons voornaamste trefwoord dat ons bedrijf of onze website het beste beschrijft. Dit is vooral van belang als we met dat trefwoord geen hoge positie binnen de zoekresultaten van Google halen. Maar waarschijnlijk is dat ook de reden dat u naar een betaalde manier grijpt om verkeer naar uw website te trekken.

Het gebruik van PPC is natuurlijk prima maar heeft u wel uitgezocht hoeveel andere websites wanhopig aan het bieden zijn op hetzelfde trefwoord? U bent niet de enige die met PPC werkt. U bent zeker niet de enige die een bepaald trefwoord gebruikt. Als u het niet op de juiste manier doet dan is de kans groot dat u geen klant binnen haalt, hoeveel u ook betaalt.

De concurrentie voor de beste trefwoorden is moordend. Laag bieden heeft geen zin en hoog bieden kan een kostbare grap zijn. Kortom, u dient u te richten op speciale niche trefwoorden met minder concurrentie en dus lagere prijzen.

Een niche trefwoord is een woord of een korte zin dat gerelateerd is aan uw website maar dat zeer specifiek is. Stel dat u een handel in tweedehands meubelen hebt in een grote stad. Laten we zeggen Amsterdam. Zou u op "meubelen" of "gebruikte meubelen" gaan bieden dan stuit u direct al op concurrenten als de bekende veilingsites die ook de kracht van PPC ontdekt hebben. Dat maakt deze trefwoorden direct al duur. Zou u gaan bieden op "tweede hands meubelen in Amsterdam" dan zou de vraagprijs al spectaculair dalen. Of iets als "meubelen thuisbezorgd in Amsterdam". Het mag duidelijk zijn dat naar dit soort zoekwoorden of zoekzinnen minder wordt gezocht. Maar de klikken die u krijgt zijn dan ook van zeer hoge kwaliteit.

De kans dat dit uiteindelijk betalende klanten worden is dan ook redelijk groot. Want mensen die op meubelen klikken (en u daarmee geld kosten) kunnen ook heel goed ergens aan de andere kant van het land zitten en zullen echt niet naar uw winkel komen. Waarschijnlijk zijn ze met iets bezig als het vergelijken van prijzen of zoiets. Klant zullen ze in elk geval niet snel worden. Dit maakt het bieden op algemene trefwoorden vrij zinloos en het kan een dure grap worden.

Maar iemand die naar tweede hands meubels in Amsterdam zoekt zal beslist in de buurt zitten. En een klik op uw advertentie is dan beslist wel geld waard.

Het vinden van dit soort zoekzinnen is niet moeilijk als u op de stoel van uw klant gaat zitten en eens nadenkt waar u op zou gaan zoeken. Hoe specifieker hoe beter. En tot uw grote vreugde zult u merken dat de concurrentie klein is. En de trefwoorden daardoor goedkoop. En er zijn weinig andere zinvolle advertenties om op te klikken.

Kortom, het bieden op populaire algemene trefwoorden is echt zonde van het geld en de moeite. Maar als u weet hoe het werkt en hoe u PPC optimaal kunt benutten kan het een zeer waardevol hulpmiddel binnen uw marketing zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten