woensdag 10 juli 2013

Ad Blocking

Ad Blocking



Het blokkeren van advertenties op internet met speciale software wordt steeds populairder naarmate het web wordt overspoeld met advertenties.  Vaak doet men dit met het argument dat deze advertenties veel bandbreedte kosten, vooral als deze grafisch van opzet zijn.

Het voornaamste gevolg van deze tactieken om advertenties te vermijden is dat adverteerders steeds ingewikkelder technieken ontwikkelen om de software voor ad blocking om de tuin te leiden.

Ook het gebruik van advertorials en dergelijke, het vragen van geld voor een site die vroeger gratis was en dergelijke zijn uitwegen die uitgevers van webpagina's gaan zoeken. Ze moeten wel om te voorkomen dat ze door de inzet van ad blocking software zonder inkomsten worden gezet.

Het geeft ook wel aan waar een bron van het probleem zit, namelijk de overdaad aan advertenties. Een goede site mag best wel advertenties bevatten zolang ze niet overdreven om aandacht schreeuwen. En zo wel, besef dan wel dat uw bezoekers dit niet echt zullen waarderen en dat het daarom in de praktijk wel bij één bezoekje zal gaan blijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten