zondag 14 juli 2013

Artikelmarketing. Welke stappen men vergeet bij het schrijven van goede artikelen 2

Artikelmarketing in vijf stappen

Welke stappen men vergeet bij het schrijven van goede artikelen 2.

We hebben in het eerste deel van deze reeks over artikelmarketing gezien dat mensen op zoek zijn naar oplossingen die gemakkelijk zijn en snel te realiseren

Mensen lezen dus graag artikelen die "snelle", "gemakkelijke", stappen naar een resultaat geven of tips om dat resultaat te bereiken.

Daarom is "drie snelle en gemakkelijke manieren om gewicht te verliezen" of "hoe maak je in zeven stappen je puppie zindelijk" goede titels voor een artikel.

Hoe hier dus rekening mee bij het formuleren van de titel van uw artikel en onthoud altijd het doel van de kop: Aandacht trekken en zorgen dat men het artikel leest.

Het schrijven van een goede kopregel is ook een kwestie van ervaring. Hoe meer u het doet hoe handiger u er in wordt. De kop is belangrijk. Als de kop niet goed is zal niemand het artikel lezen.

Omdat we uitgaan van een goede kop gaan we nu eerst eens kijken hoe uw artikel eruit kan gaan springen. Stel dat uw lezer inderdaad nieuwsgierig geworden is en uw kopregel is gaan lezen. Dat is het nu zaak om te zorgen dat hij dat blijft doen. Hier zijn een paar tips om daarvoor te zorgen.

1. Schrijf op een converserende toon. We hebben het hier gelukkig niet over een ambtelijk stuk. En uw tekst mag daar dus ook in de verste verte niet op lijken. Schrijf dus alsof u iets aan een goede vriend uit wilt leggen die weinig tot niets van het onderwerp af weet zonder hem nu weer direct als een dom figuur weg te zetten.

2. Hou het simpel Als u de eerste tip gevolgd hebt dan gaat u deze waarschijnlijk al automatisch opvolgen maar we herhalen hem nog maar een keertje: Maak u teksten gemakkelijk om te lezen. Vermijd die dure woorden van zes lettergrepen en vervang ze liever door een extra korte zin. Maak geen zinnen die over 23 regels lopen voor we weer een punt tegenkomen na door 18 bijzinnen geworsteld te zijn. Het irriteert de lezer alleen maar en veel zal hij er ook niet van begrijpen.

Maar het moet niet alleen simpel zijn, het moet ook die indruk geven. Daar gaan we in deel III mee verder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten