woensdag 17 juli 2013

Artikelmarketing,Welke stappen men vergeet bij het schrijven van goede artikelen 5

Artikelmarketing in 5 stappen

Welke stappen men vergeet bij het schrijven van goede artikelen

We hebben in de eerste vier delen over artikelmarketing een goed artikel samengesteld dat de potentie heeft om niet alleen gelezen te worden maar ook om klanten door te leiden naar onze website.

Maar dan moet men het artikel met een zoekmachine etc wel kunnen vinden...

Voordat u een artikel gaat schrijven dient u te weten rond welk trefwoord u het artikel gaat schrijven. Een artikel over gewichtsverlies gaat tenslotte niet over het bakken van slagroomtaarten.

Het trefwoord dat u kiest moet goed in uw artikel verwerkt worden. Ten eerste dient het in de titel van het artikel en de kopregel te staan.

Dan dient zo rond de twee procent van de tekst uit uw trefwoord te bestaan. Dat wil dus zeggen dat op elke 100 woorden uw trefwoord twee keer voorkomt.

Gaat u hoger zitten dan loopt u het risico dat het door de beheerder van de artikelensite waar u het plaatst of door de zoekmachine als "keywordspamming" wordt gezien, dus een artikel overvoeren met een trefwoord (keyword) waarbij de leesbaarheid uit het ook verloren wordt.

Vaak wordt aangeraden om uw trefwoord in elk geval in de eerste paragraaf op te nemen en bij voorkeur ook ergens aan het einde van de tekst.

Gebruikt u duidelijke subkoppen? Neem het trefwoord ook daar op. Kijk of het relevant is om het ergens dikgedrukt op te nemen.

Is aan deze punten voldaan dan mag u ervan uitgaan dat ook een zoekmachine uw artikel positief zal benaderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten