donderdag 11 juli 2013

Voordat u uw artikel opstuurt...

Artikelmarketing, Voordat u uw artikel opstuurt...

Voor u een artikel opstuurt naar een artikeldirectory is het goed om nog even een aantal punten te bekijken. Het is tijd voor alle schrijvers en niet-schrijvers om de oude creatieve kwaliteiten weer eens nieuw leven in te blazen om de kunst van het schrijven van goede artikelen weer wat op te halen.

Nu de techniek vrijwel alles mogelijk maakt komt de populariteit van marketing gebaseerd op informatie weer terug. Dit is één van de oudste en meest effectieve technieken om doelgericht mogelijke klanten te bereiken en daar ook daadwerkelijk klanten van te maken.

Daarom is het schrijven en publiceren van artikelen ook zo populair. Er zijn veel hulpmiddelen in omloop die mensen kunnen gebruiken om het verspreiden van hun artikel een stuk te vereenvoudigen. Toch is al deze techniek maar de helft van het verhaal.

Laten we eens kijken naar de gebruikelijk fouten bij het publiceren van een artikel op artikeldirectories.

1.Het door elkaar halen van het doel om ze te schrijven en het doel van publiceren.

Er zijn drie redenen om artikelen te promoten namelijk het genereren van naamsbekendheid, het genereren van mogelijke klanten en promotie van het bedrijf en haar producten.



De reden van het schrijven van een artikel is om je publiek te informeren. En als het artikel niet met dat doel voor ogen is geschreven dan dan schiet het ook bij de promotiedoelen het doel letterlijk voorbij omdat niemand het zal willen lezen.

U zult uit moeten zoeken waarom mensen uw artikel lezen om daarna mogelijk nog op uw resourcebox te klikken. De beste manier om dit te bereiken is het produceren van goede content.

2 Er niet in slagen om de mogelijkheden van artikel marketing volledig uit te buiten. U weet al dat artikelen kunnen helpen om verwijzingen terug naar uw website te krijgen. Maar u kunt ook een betere plaats in de zoekresultaten krijgen vanuit datzelfde artikel. Zorg voor de juiste trefwoorden op de juiste plaats maar overdrijf het beslist niet. Ook de teksten van links worden gebruikt maar niet alle artikel directories zien kans om dit ook te benutten of te ondersteunen.

Het verkrijgen van links is belangrijk. Maar als uw schrijfwerk wordt opgepakt door één of andere publicist dan is dat nog veel meer waard omdat daar uiteraard een enorme hefboomwerking van uit gaat. En dat bereikt u alleen met hoogwaardige artikelen en niet alleen met artikelen die geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines.

Maar dit alles brengt geen brood op de plank. Daarom moet een artikelmarketingstrategie gecombineerd worden met projecten die voor inkomsten zorgen. Fixeer u niet volledig op het aantal bezoekers op uw website. Maak een plan en let er op dat uw inspanningen in de artikelmarketing er deel van uitmaken.

3. Publiceren van content die uw lezers niet helpt. Let er op dat artikeldirectories niet alle artikelen zonder meer accepteren. Meestal zijn er richtlijnen voor de artikelen die geplaatst worden. Een zeer belangrijk criterium voor plaatsing is de kwaliteit en wat het de lezers oplevert.

Dus schrijf altijd artikelen die de publicisten willen gebruiken in hun tijdschriften en nieuwsbrieven en op hun websites. En houdt u aan de richtlijnen, zorg voor een goede controle van uw spelling. En lukt dat allemaal niet, zorg dan voor een ghostwriter die uw artikelen voor u schrijft.

Uiteindelijk is het allemaal een kwestie van kiezen. U kunt weinig resultaat halen met weinig werk of u kunt er de nodige tijd in steken en daar goede resultaten mee halen.

Hoe meer uw artikel toegesneden is op een afgebakende doelgroep hoe beter de resultaten zullen zijn. Het zal in elk geval beter zijn dan een algemeen artikel op een meer algemene directory. Let hier goed op en u zult vanzelf steeds beter gaan zien wat voor artikelen u moet gaan schrijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten