zondag 4 augustus 2013

copywriting | 10 technieken voor opvallende verkoopteksten

copywriting | 10 technieken voor opvallende verkoopteksten

Gebruik een handgeschreven brief in plaats van de normale tekstverwerker als u opvallende verkoopteksten wilt. Schrijf de advertentie op een stuk blanco papier, scan dat in en zet deze opvallende advertentie op uw webpagina. Het toevoegen van een persoonlijk tintje is altijd goed voor de omzet

Publiceer een lijst met beroemde en gerespecteerde klanten die al eens iets van u hebben gekocht in uw advertentietekst. Bezoekers zullen denken dat als deze personen van u gekocht hebben het dan wel te vertrouwen zal zijn. Dit is een bekende verkooptruc. Ook maken bekende figuren vaak gebruik van steeds dezelfde apparaten, drinken bepaalde drankjes en dergelijk.

Laat “voor”en “na”foto’s zien voor uw producten op de tekst van uw website. Hieruit zal goed en duidelijk blijken wat het positieve effect van uw product is bij het oplossen van het probleem van de klant.

Voeg een artikel bij dat door een derde geschreven is over u, uw bedrijf of uw producten. Dit artikel zal de mensen laten zien dat uw bedrijf gerespecteerd wordt en het zal uw geloofwaardigheid alleen maar verder vergroten.

Als u een aardigheidje gratis weggeeft neem dan altijd de waarde in euro’s op bij uw advertentie. Het zal de mensen het idee geven dat ze een goede koop gesloten hebben. Gaat u het echter overdrijven dan werkt het juist tegen u. Blijf altijd realistisch. Dus u krijgt dan iets van "dit boek met een waarde van €24,50 ontvangt u gratis bij uw bestelling.

Huur een bekend persoon in om uw product of dienst aan te bevelen. Zorg ervoor dat deze persoon bekend is bij uw doelgroep. Voeg bij voorkeur een fotootje bij en een emailadres waar deze persoon voor inlichtingen te bereiken is. Er bestaan speciale bureau's waar allerlei bekende Nederlanders op komen draven voor uw speciale gebeurtenissen.

Voeg uw eigen foto toe op uw advertentieteksten. Dat laat de mensen zien dat u niet een anaoniem persoon, verborgen achter een website en een emailadres bent en het zal het vertrouwen verder vergroten. En natuurlijk moet u een foto als er de mogelijkheid voor is altijd uw contactinformatie vermelden.

Vertel uw mogelijke klanten in uw advertentietekst dat u een percentage van de opbrengst zult doneren aan een goed doel. Dat zal hen laten zien dat u werkelijk om de mensen geeft. Sommigen zullen dit zelfs als een indirecte gift zien en daarom van u kopen. Vergeet niet om een bewijsje (bijvoorbeeld een deel van een dagafschrift) bij te voegen want anders hebben de sceptische Nederlanders al snel iets van "Ja, ja, dat zal wel".

Stel veel vragen in uw advertentietekst die de klanten met “Ja” of “Nee” moeten beantwoorden.  Het denken over de antwoorden doet hen nadenken en haalt de herinneringen aan hun probleem boven water. Het doet ze ook denken wat er wel en niet kan gaan gebeuren als men uw product gaat kopen.

  Vertel uw mogelijke klanten dat ze een prijs zullen ontvangen als ze de vijf verkeerd gespelde woorden in uw tekst vinden. Dit zal hen de tekst meer intensief laten lezen. En hoe langer u hen op uw website vast kunt houden, des te groter de kans dat dit tot resultaat zal leiden. Ook kunt u hen in een nieuwsbrief vragen stellen over zaken die op uw website staan en waarmee prijzen te winnen zijn. Men is dan wel min of meer verplicht om uw site helemaal door te werken.

Dit soort punten zorgen beslist voor opvallende verkoopteksten en dat is uiteindelijk toch waar het bij copywriting allemaal om begonnen is, nietwaar?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten