zaterdag 24 augustus 2013

Copywritingtip: Schrijf nooit copy met een groep

Copywritingtip: Schrijf nooit copy met een groep

U weet: "Een kameel is een paard dat door een groep ontworpen"  is. Met andere woorden: hoe meer betrokkenen hoe langer het zal duren voor er enig resultaat is bereikt. Als je iets echt wilt laten mislukken moet je een comité of een commissie oprichten. De politiek maakt hier als geen ander gebruik van om maar geen besluit te hoeven nemen.

Als u echt doelgerichte verkoopteksten wilt schrijven doe uw copywriting dan alleen. Want elke extra betrokken persoon zal uw teksten aan willen passen. En hoe meer personen, hoe meer meningen, hoe meer aanpassingen en hoe verder de tekst verzwakt. Verkooptekst schrijven we voor onze doelgroep. Die willen we tot actie aanzetten. Niet de leden van ons comité.

Betekent dat dat niemand de tekst onder ogen krijgt? Nee, natuurlijk niet. Laat het vooral aan een aantal mensen zien en vraag hun mening. Maar die mening is dan wel vrijblijvend want ze dragen er geen verantwoordelijkheid voor wat bij een lid van een commissie wel het geval is. Het geheel zal er sterker en minder politiek van aard van worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten