donderdag 12 september 2013

Artikelmarketing tips

Artikelmarketing tips

Wat is de beste tip om de click through rate te verhogen? Dat is niet zo gemakkelijk te zeggen omdat er veel factoren meespelen bij een artikel om succes te hebben. En elke factor kent wel zijn eigen tips.Een goed artikel brengt veel punten bij elkaar die alle nodig zijn om de lezer zover te krijgen dat hij op uw links klikt. Dus daarom is het niet mogelijk om één gouden tip te geven maar worden het er meerdere over verschillende aspecten van artikelmarketing.

1. Trefwoord zinnen

Onderzoek naar trefwoorden is om meerdere redenen noodzakelijk. Dat zijn de woorden waarop uw klanten zoeken en moeten zien te vinden. Ook heeft het niet veel zin om op te gaan bieden tegen trefwoorden die heel veel voorkomen.

2. Titel

De titel van uw artikel moet uw bezoekers aanmoedigen om erop te klikken. Uw titel staat tussen zeer veel anderen in een rijtje zoekresultaten. Waarom zou men juist u kiezen? Dat is heel belangrijke factor, vergelijkbaar met de kopregel van een advertentie en er gelden ook ongeveer dezelfde regels voor. Zorg dat u in positieve zin opvalt.

3. Het artikel zelf

Natuurlijk moet het artikel interessant zijn en lekker lezen. Het moet nuttig zijn voor de bezoeker. Maar het moet ook niet alle informatie bevatten. Het dient nieuwsgierigheid op te wekken zodat men op uw link zal klikken om meer informatie te krijgen, waarmee het doel bereikt is.

Maak uw artikel daarmee ook niet te lang. Zeker niet als u ze op artikeldirectories wilt zetten. Want de gemiddelde internetgebruiker is bliksemsnel vertrokken als het onderwerp hem niet meer boeit. Dus een artikel moet wel heel erg goed zijn wil hij doorlezen tot aan uw link in uw resourcebox.

Mensen houden van feiten en grafieken. Gebruik onderzoeksresultaten en veel getallen in uw artikelen. Ook een getal in de titel werkt goed, bijvoorbeeld "7 tips om..."

Ook verhalen en voorbeelden doen het meestal goed. Veel joournalisten gebruiken de truc om mensen emotioneel bij hun stukken betrokken te krijgen door voorbeelden te gebruiken die iedereen herkent. Het wil daarbij helemaal niet zeggen dat de betreffende persoon echt bestaat. Vraag er maar niet naar, want dan zult u als antwoord krijgen dat men de bron niet mag onthullen.

4. Uw Resource Box

In uw resource box zult u de mensen een reden moeten geven om op een link naar uw site te klikken. Veel gebruikt is "meer informatie..." maar erg sterk is het niet omdat  er duizenden websites zullen zijn met de informatie die u zoekt. Iets wat meer bij de situatie past zal het dus al snel beter doen. Probeer ook een 'unique selling point' of USP op te nemen zodat mensen een reden hebben om juist naar uw website te klikken.

5. De Link

De link zelf moet aan de nodige zaken voldoen willen mensen erop klikken. Veel marketeers gebruiken een trefwoord of een aantal trefwoorden als de zogenaamde  anchor text voor de link. Dit is tekst zoals de lezer die ziet. Dit is erg goed voor zoekmachines maar is het ook logisch voor de lezer zodat die er op klikt?

Zorg er dus altijd voor dat er wat tekst rond uw link staat die aanmoedigt om er op te klikken. Combineer dat met de USP uit het vierde  punt en u zult geen problemen hebben om uw klanten te laten klikken en uw click through rate omhoog te krijgen. Bijvoorbeeld "klik hier voor exclusieve informatie over ......die u nergens anders op internet zult vinden" waarbij uw USP natuurlijk is dat u iets echt unieks aan te bieden hebt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten