donderdag 12 september 2013

De beginselen van artikelmarketing

De beginselen van artikelmarketing

Iedereen die op zoek gaat naar de geheimen van het success met artikelmarketing moet het nodige weten over het gebruik van keywords (trefwoorden). Want als ze goed gebruikt worden kunnen ze de waarde van uw artikel spectaclair verhogen. Een goed artikel betekent meer bezoekers wat meer omzet betekent en dus meer inkomen. Maar als u dit niet goed doet dan is de kans groot dat uw artikel onvindbaar wordt en dus nooit enige aandacht zal krijgen. Ze eindigen op de afvalberg van de cyberspace.

Maar hoe kies je nu die goede keywords? Er zijn twee dingen waar u op moet letten als u zich de achtergronden van artikelmarketing eigen wilt maken: 1. Verkeer en competitie: Het werken met een niche.

U zult enig onderzoek naar moeten doen  om er zeker van te zijn dat u iets gaat promoten waar mensen inderdaad interesse in hebben. Stel bijvoorbeeld dat u een uitstekend boek hebt over hoe je met artikelmarketing geld kunt verdienen. De verkooppagina ziet er professioneel uit en u verwacht dat deze veel potentiĆ«le kopers over de streep zal trekken. Maar u moet er wel zeker van zijn dat mensen zitten te wachten op uw boek.Als we kijken naar het verkeer dan is het beste plan om artikelen te schrijven over keywords die maandelijks tussen de 200 en 2000 zoekopdrachten hebben. Gaat u hoger zitten dan is de concurrentie waarschijnlijk te groot, maar te weinig verkeer betekent dat maar weinig mensen uw artikelen gaan lezen.

Bedenk ook dat mensen de meest uiteenlopen zoekopdrachten weten te bedenken. Vaak is het mogelijk om te zien waarop mensen uw website gevonden hebben en dat zijn vaak keywords die u echt niet zelf had weten te bedenken.  Maar het aantal dat juist het door u bedachte trefwoord gebruikt zal niet al te hoog zijn. Dus als u een goed artikel schrijft dat van belang is voor het onderwerp dan kun u ook allerlei verkeer meeneen dat u eigenlijk helemaal niet verwacht. Maar in alle gevallen dient de inhoud van uw artikel dusdanig te zijn dat u er omzet door krijgt en hoe de klanten dan op een vreemde manier op uw site gekomen zijn is dan niet zo belangrijk meer.  En zo komen we bij ons tweede punt.

2. Trefwoorden moeten relevant zijn voor het  product

Het lijkt een open deur dau u uw artikelen moet richten op trefwoorden die relevant zijn voor de branche waarin u werkt. Als u een boek over artikelmarketing wilt gaan promoten dan heeft het niet veel zin om dat te doen met een artikel over het kweken van grasparkieten. Maar het gaat niet alleen om het trekken van verkeer, u moet ook de mensen aanspreken die uw product willen kopen. In dit specifieke voorbeeld gaat het dus om mensen die een beetje kunnen schrijven, genoeg tijd voorhanden hebben en die niet alles al weten over artikelmarketing.

Dus de keywords die we gebruiken moeten gericht zijn op dat soort mensen. Dus de basis van artikelmarketing, hoe je online geld kunt verdienen met artikelmanagement, dat soort zaken.

Natuurlijk, het is belangrijk om bezoekers te trekken die er klaar voor zijn om te kopen en niet alleewn diegenen die alleen maar op zoek zijn naar gratis informatie. Dus zorg dat u die bezoekers niet trekt via een dure PPC campagne, door daar keywords te gebruiken als "review van uw boek", "koop uw boek", "informatie over uw boek" waarbij "uw boek" uiteraard de titel van uw boek is. Zelfs als uit onderzoek blijkt dat deze trefwoorden niet erg scoren is dit aan te raden aangezien u hiermee wel zeer doelgericht bij uw klanten terechtkomt  en de kans dat deze kopen groot is. Veel groter dan dat u willekeurige bezoekers zover krijgt dat ze gaan kopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten