donderdag 12 september 2013

De positieve spiraal van artikelmarketing

De positieve spiraal van artikelmarketing

Artikelmarketing is precies wat de term al aangeeft: We doen aan marketing en dat doen we met artikelen. Het is een prima manier om verkoopwebsites te promoten en als we de artikelen eenmaal hebben is het nog gewoon gratis ook, dit in tegenstelling tot veel andere technieken om mensen naar onze website te lokken.

Sterker nog, deze gratis methode kan het verkeer op uw websites flink vergroten en uw omzet gerust verdubbelen of zelfs verdrievoudigen omdat het naar meerdere kanten tegelijk werkt.

We hebben het dus over artikelen. Één van de gemakkelijkste manieren om uw website te promoten. Maar hoe werkt dat nu eigenlijk in de praktijk ?

U schrijft artikelen over de branch waarin u werkzaam bent en die zet u op uw eigen websites en die stuurt u in een iets gewijzigde versie op naar speciale websites waarop deze artikelen geplaatst worden. De vakman spreekt van “FREE CONTENT SITES” of "Artikeldirectories". Het is simpel, het kost per artikel niet al te veel tijd, het vergroot het verkeer op uw website, het vergroot uw populariteit bij zoekmachines en uiteindelijk is het goed voor uw inkomen, waar we het allemaal voor doen.

Maar hoe kan een dergelijk artikel het verkeer naar uw website vergroten? Nu, een belangrijk criterium van zoekmachines bij het bepalen van de belangrijkheid van uw website is het aantal links dat er naar toe wijst.

Een artikel dat u op een artikeldirectory zet bevat altijd een link naar uw website. Niet alleen kunnen lezers van het artikel op de link klikken en zo op uw site terecht komen, maar een zoekmachine zal de link ook vinden. Het is altijd toegestaan om artikelen over te nemen van een dergelijke directory mits de link intakt blijft. Hoe meer mensen de artikelen overnemen hoe groter het aantal links naar uw website met alle positieve gevolgen van dien. En ook hier zijn er mogelijk de bezoekers die doorklikken naar uw website.

Als de lijst met sites die uw artikel gepubliceerd hebben groter wordt en er steeds meer links komen vanaf verschillende websites dan neemt het aantal links niet alleen toe maar ze komen van allerlei verschillende plekken. Zoekmachines zullen uw website daarom steeds meer gaan waarderen.

En dat zal een positief effect hebben op de plaats waar uw site in de zoekresultaten komt te staan. En hoe hoger de plek, hoe meer bezoekers. En als uw website bedoeld is voor de verkoop van producten en diensten hoe meer mogelijke klanten u op uw site krijgt. En al kopen ze nu niets, ze weten af van uw bestaan.

Veel mensen weten wel wat ze nodig hebben maar kunnen maar niet kiezen uit het enorme aanbod op internet. Als uw site een stuk autoriteit uitstraalt dan zal dat een positieve uitwerking hebben op uw omzet omdat de kans dat men u kiest voor het doen van een aankoop groter wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten