woensdag 11 september 2013

Een paar punten over het gebruik van Twitter

Vandaag de dag wordt het leven onmiskenbaar steeds meer interactief. De introductie van internet heeft daarbij het startschot gegeven en sindsdien gaat het alleen maar sneller en het aantal mogelijkheden dat ons online ten dienste staat wordt steeds maar groter. Twitter is daarbij een van de meer recentere ontwikkelingen maar is waarschijnlijk wel het snelst groeiende product. Miljoenen mensen maken er gebruik van. Dit komt waarschijnlijk ook omdat de basistechniek heel snel aan te leren valt.

Twitteren is een mix tussen blogging en korte teksten zoals bijvoorbeeld SMS. De beperking van 140 tekens lijkt erg vervelend maar dat valt in de praktijk reuze mee. Twitter vervult ook steeds meer de rol van een soort verdeler en tussenpersoon van informatie omdat het heel gemakkelijk te koppelen valt social media als RSS, SMS, Tweetie, Twitter Mobile, Twitterrific, Twinkle, Facebook, Feedalizr en Twidget.

Er zijn vele mogelijkheden om tweets te ontvangen en u hoeft er niet online voor te zijn. Een probleem bij het ontvangen van tweets kan de Spam zijn. Spam is een slecht idee als u nieuw bent op Twitter en het uitsluitend gebruikt om uw producten te promoten. U zult uzelf er zeker niet populair mee maken. Het uiten van grove taal en zeker het uiten van beledigigen naar andere Twittergebruikers is helemaal verkeerd.

Wat spam is en wat niet is nogal eens onderwerp van discussie. Waar men het min of meer over eens is, is dat 3 berichten per uur echt de limiet is.

Één van de redenen van het feit dat Twitter zo populair is, is het feit dat het prima werkt vanaf een mobiele telefoon en dus echt overal in te zetten is. En het is prima in te zetten om te netwerken, voor het promoten van bedrijven en dergelijke.

Het gebruik van Twitter is simpel. Nieuwe gebruiker zullen de principes van het micro bloggen snel onder de knie hebben. Onderwerpen zijn altijd vrij en de keuze van het onderwerp is aan u. Een tijdje alleen maar meelezen leert ons al snel dat er vrijwel geen onderwerp is dat niet online wordt besproken.

Vindt u het geen goed idee dat iedereen uw bezigheden kan volgen? Het is altijd mogelijk om uw berichten alleen zichtbaar te laten zijn voor een selecte groep.

Gebruik uw echte naam of bij een bedrijf de bedrijfsnaam. Het gebruik van rare nicknames kan heel grappig zijn maar het draagt niet bij aan het vertrouwen wat u uit wilt stralen in het kader van uw internetmarketing.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten